loading...

کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری پیرانشهر

کتابخوانی

بازدید : 403
شنبه 23 آبان 1399 زمان : 21:36

خداوند، زیبایی را به انسان آموخت. خداوند در بزم ماهرویان دو عالم، چیزهایی در گوش انسان زمزمه کرد. یک روز انسان، در سحری ازلی بیدار شد و از خداوند، وقت ملاقات گرفت.

خداوند، نویسنده«نون و القلم» است، خداوند شعر را آفرید تا کتاب آفرینش را ترجمه کند.

هر نویسنده­ای فرشته­ای است که روزی معرفت آدمیان را نازل می­کند.

من می­گویم: خوانندگان، بازماندگان سلسله جبال آوازند.

یک کتاب را درنظر بگیرید، مشرق کتاب، مد «بسم الله» است. سراسر کتاب، زیر تابش اشراق بسم الله قرار دارد. مشرق، «بسم الله الرحمن الرحیم» است.

اگر میخواهی راحت باشی، کمتر بدان

و اگر میخواهی خوشبخت باشی بیشتر بخوان

کتاب را نخوانید که بخوانید!

کتاب را بخوانید که بیدار شوید …

گوهر علم در گران بهاترین صدف تاریخ، یعنی کتاب جای گرفته است.

اگر مادر نباشد جسم انسان ساخته نمی‌شود و اگر کتاب نباشد روح بشر پرورش نمی‌یابد.

کتاب, تنها رفیقی است که تو را با آنچه که هستی و در هر زمان می‌پذیرد.

کتاب یک غذاست؛ یک غذاى روح است؛ یک نوشیدنى روح است و چنانچه مقوّى باشد، روح را تقویت مى‌کند.

لحظه‌‌‌ای نشستن در کتابخانه، حضور در محضر اندیشمندان قرون و فرزانگان زمان است

هرکه از کتاب و مطالعه بیگانه است، غریب و بی مونس است.

کتاب، هم نشینی است که تو را خسته و ملول نمی­سازد، دوستی­ است که تو را فریب نمی­دهد، رفیقی است که به تو آزار نمی­رساند، بلندنظر و جوانمردی است که تو را گرفتار یکنواختی و روزمرگی نمی­سازد و همسایه­ای است که در کار تو تأخیر روا نمی­دارد.

کجاست مونسی مانند کتاب که نخوابد، مگر به همراه تو و سخن نگوید، مگر هنگامی‌که تو خواسته باشی؟ در کجای جهان امین­تر از کتاب و رازدارتر از آن می‌یابی که رازهای تو را نگاه دارد و نگهبان منافع تو باشد؟ کجاست اندرزدهنده­ای که تو را به نشاط آورد و بازدارنده­ای که تو را شیفته خود سازد؟گویا همیشه و همه جا رسم بر این بوده که هرکس کتابی امانت گرفت، پس ندهد یا بال و پر شکسته به آشیان بازش آرد. حال صاحبان کتاب که محبوب خود را با این سر و وضع بازمی‌یابند، نگفته پیداست.

بياييد به عنوان يك هموطن بايد ها و نبايد ها را رعايت كنيم.
بازدید : 314
شنبه 23 آبان 1399 زمان : 21:36

بازدید : 399
سه شنبه 12 آبان 1399 زمان : 19:40

مَنْ أدَّی إلی اُمَّتِی حَدیثاً یُقامُ بِهِ سُنَّةٌ أو یُثْلَمُ بِهِ بِدْعَةٌ فَلَهُ الجَنَّةُ.

هر کس به امّت من حدیثی رسانَد که به سبب آن سنّتی بر‌پا شود یا در بدعتی رخنه افتد، بهشت از آنِ او خواهد بود.) میزان الحکمه، ح

اکْرِمُوا أوْلادَکُم وَأحْسِنُوا آدابَهُم یُغْفَرْ لَکُمْ.

به فرزندان خود احترام بگذارید و آن‌ها را نیکو تربیت کنید تا مورد غفران پروردگار قرار گیرید.) بحارالأنوار، ج ۱۰۴، ص

رسول خدا (ص) : قرض داری که حقوق مردم را نپرداخته پس از مرگ در قبرش در غل و زنجیری از آتش است و جز پرداخت قرضش توسط وارثین چیزی غل و زنجیر را باز نمیکند. نهج الفصاحه صفحه

391

اتق دعوة المظلوم فإنما يسال الله حقه وان الله لن يضيع لذي حق حقه
از نفرين مظلوم بپرهيز زيرا وي به دعا حق خويش را از خدا ميخواهد و خدا حق رااز حق دار دريغ نميدارد.
كنزالعمال ، ج 3 ، ص 507 ، ح 7650

احب الجهاد الي الله عز وجل كلمة حق تقال لامام جائر
بهترين جهادها در پيش خدا سخن حقي است كه به پيشواي ستمكار گويند.
مسند احمد ، باقي مسند الانصار ، ح 21137

« نیکی به خوبی لباس وظاهر نیست بلکه نیکی آرامش ووقار است » 31

نشان منافق سه چیز است: ۱-سخن به دروغ بگوید. ۲-از وعده تخلف کند. ۳ -در امانت خیانت نماید.
صحیح مسلم، کتاب الایمان، ح. ۸۹

-اتق دعوة المظلوم فإنما یسال الله حقه وان الله لن یضیع لذی حق حقه
از نفرین مظلوم بپرهیز زیرا وی به دعا حق خویش را از خدا میخواهد و خدا حق رااز حق دار دریغ نمیدارد.
کنزالعمال، ج. ۳، ص. ۵۰۷، ح. ۷۶۵۰،

-اجرأکم علی قسم الجد اجرأکم علی النار
هر کس از شما در خوردن قسم جدیتر است به جهنم نزدیکتر است.
کنزالعمال، ج. ۱۱، ص. ۷، ح. ۳۰۳۹۰،

اذا أحب الله عبدا حماه الدنیا کما یظل أحدکم یحمی‌سقیمه الماء
وقتی خداوند بند‌های را دوست دارد، دنیا را از او منع میکند چنانکه شما مریض خویش را از نوشیدن آب منع می‌کنید.
کنزالعمال، ج. ۶، ص. ۴۷۱، ح. ۱۶۵۹۵

احزم الناس أکظمهم للغیظ
آنکه در فرو بردن خشم از دیگران بیشتر است، از همه کس دور اندیشتر است.
نهج الفصاحه، ص. ۱۷، ح. ۹۵،

کسی که برای رفع نیاز برادر مومن خود کوشش نماید مانند این است که نه هزار سال خداوند متعال را عبادت نموده در حالی که روزها را روزه گرفته و شب‌ها را هم شب زنده داری نموده. بحارالانوار جلد 74 صفحه 315

رسول خدا (ص) : اگر فرزند آدم به اندازه ظرفیت دو رودخانه بزرگ سیل طلا در اختیار داشته باشد باز هم طمع مال بیشتر را دارد و دست بردار نمیشود و دنبال رودخانه سوم میگردد. مجموعه ورام جلد 1 صفحه

معرفی کتاب به مناسبت هفته وحدت و ولادت حضرت محمد(ص)
بازدید : 395
سه شنبه 12 آبان 1399 زمان : 19:40

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور، چهار کتاب «آقای مهدی! سلام» نوشته حمیده رضایی؛ «پیشوای صادق» نوشته سید علی خامنه ای؛ «بازی‌های ورزشی، نقش آن در رشد جسمانی و روانی کودکان» نوشته مه‌پری قاسم‌نژاد و «چگونه کتاب بخوانیم» نوشته مارتیمر جی. آدلر، چارلز لینکلن ون دورن و ترجمه محمد صراف‌تهرانی، آثار ارائه شده در بسته پیشنهادی نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور در قالب طرح کتاب‌خوان آبان ماه ۱۳۹۹ است.

«چگونه کتاب بخوانیم»

پدیدآور: مارتیمر جی. آدلر، چارلز لینکلن ون دورن؛ مترجم: محمد صراف‌تهرانی

ناشر: مؤسسه چاپ و نشر آستان قدس رضوی

تعداد صفحات: ۴۲۴

«چگونه کتاب بخوانیم» برای کسانی نوشته شده که علاقه دارند اهل مطالعه باشند و در جستجوی راه‌حلی برای رفع مشکلاتی هستند که در مسیر کتاب‌خوان شدنِ آن‌ها سنگ‌اندازی می‌کند. آن‌ها که هدف اصلی‌شان کسب دانش بیشتر است.

این کتاب با نگاه انتقادی به مسئله خواندن آن را به‌عنوان یک معضل عمومی‌معرفی می‌کند که به سبب ناآگاهی مردم و عادی شدن این مشکل، از برطرف کردن آن غفلت شده است.

در این کتاب مهم‌ترین راه حل رفع مشکلات خواندن، شناخت آن به‌عنوان یک درد و سپس یافتن راهی برای مداوای این بیماری فرهنگی معرفی می‌شود.

آموزش تکنیک‌های مفید رده‌بندی موضوعی کتاب‌ها، خوانش هوشمندانه متن و ارتباط سازنده خواننده با نویسنده از نکاتی است که این کتاب را کاربردی و خواندنی می‌کند.

نویسندگان این کتاب، کتاب‌خوانی را به چهار سطح خوانشی ابتدایی، اجمالی، تحلیلی و منطقی تقسیم می‌کنند و میان این سطوح نیز میان ادراک، تفکر و یادگیری تمایز قائل می‌شوند.

مطالعه با روش‌های متنوع و جذّابی که در این کتاب در خصوص مطالعه انواع متون علمی‌و عمومی‌پیشنهاد شده می‌تواند به میزان قابل‌توجّهی درک ما را از مطالب خوانده‌شده افزایش دهد.

«بازی‌های ورزشی، نقش آن در رشد جسمانی و روانی کودکان»

پدیدآور: مه‌پری قاسم‌نژاد

ناشر: ورزش

تعداد صفحات: ۳۸۴

تأثیر و نقش مهم بازی‌ها در رشد جسمانی و روانی کودک، از موضوعات بسیار مهمی‌است که امروزه توجه بسیاری از پژوهشگران علم روانشناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی را به خود جلب کرده است.

کودکان در خلال بازی‌های ورزشی و تمرینات بدنی، با یادگیری مهارت‌هایِ اصلی که در آینده به آن نیاز دارند، قدرت مواجهه با مسائل و مشکلات گوناگون را می‌آموزند. آمادگی جسمانی، برخورداری از سلامت جسمی‌و روانی، توانایی حل مسئله و تعامل با گروه همسالان از مهم‌ترین این مهارت‌ها محسوب می‌شود.

این کتاب در ۵ فصل، به نقش ورزش در زندگی کودکان، اهمیت شروع ورزش از دوران کودکی، مهارت‌های بنیادی، روش‌های تدریس و معرفی انواع بازی‌ها می‌پردازد. پس از معرفی اثرات ورزش در زندگی کودکان و عواقب عدم توجه به آن در آینده، ورزش‌ها و تمریناتِ مناسب برای گروه‌های سنی مختلف به همراه روش انجام و تصویر معرفی ‌می‌شود. این بازی‌ها و تمرینات شامل بازی‌های جذاب، هیجان انگیز و متنوعی مثل قایم موشک، گرگم به هوا، جنگ خروس، راه رفتن با کتاب، الک دولک، بگیر و بکش، گرگم و گله می‌برم و ... است.

این کتاب نمایانگر واقعیت‌هایی از اثرات کم‌نظیر بازی‌های ورزشی در رشد جسمی‌و روانی کودکان است. نکاتی که اگر به آن توجه شود می‌توان آیندۀ بهتری را از نظر سلامت، برای کودکان و نوجوانان رقم زد.

«پیشوای صادق»

پدیدآور: سیدعلی خامنه‌ای

ناشر: انقلاب اسلامی

تعداد صفحات: ۱۳۴

«از نخستین روز برانگیختگی امام تا لحظه‌ی بدرود زندگی پرتلاش و پرثمرش ۳۳ سال طول کشید. در این مدت، فراز و نشیب‌ها و تحولات سیاسی و اجتماعی، شرایط زندگی امام و شیعیان را بارها تغییر داد. شاهین ترازوی پیکار، به سود یا به زیان جبهه‌ی تشیع، نوسان‌ها دید ... و امام صادق (علیه‌السلام) در همه‌ی این احوال، همان رهرو و راهبر مصمم و آگاه و نستوهی بود که در میان صدها آیت یأس و آهنگ امید، تنها و تنها به رفتن و راه دراز را هر چه بیشتر طی‌کردن و مرحله‌های ناگزیر را پشت سرنهادن، می‌اندیشید و بس.»

«پیشوای صادق» مجموعه سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی‌حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره تحلیل زندگانی امام ششم علیه السلام بین سال‌های ۴۵_ ۵۰ شمسی است که به صورت کتاب در بین سال‌های ۵۸ تا ۶۰ منتشر شده است. محتوای کتاب هرچند مختصر، درباره سیره فرهنگی- سیاسی امام بوده و یکی از بهترین تحلیل‌های سیاسی درباره عملکرد امام صادق (علیه السلام) شمرده می‌شود.

در دیدگاه رهبر معظّم انقلاب، سیره‌ی امامان معصوم علیهم‌السّلام به انسانی ۲۵۰ ساله تشبیه می‌شود که بر اساس شرایط زمانی، بهترین شیوه را برای رسیدن به اهداف والای اسلام، انتخاب کرده‌اند که در این میان، امام صادق (علیه السلام) سهم مهم و تأثیرگذاری را در تاریخ سیاسی اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) داشته‌اند. آنچه در این دیدگاه نسبت به سیره‌ی سیاسی آن حضرت، مشاهده می‌شود تلاش ایشان برای تأسیس حکومت مطلوب ائمّه (علیهم‌السّلام) است. در این کتاب مخاطب با تعاریف عمیق و معانی دقیق عباراتی مانند امام، ولایت، و وظایف آشنا می‌شود.

همچنین مؤلف معظّم در این اثر به موضوعات شرایط زمانه و اقدامات امام در تقابل با خلفای زمان، شعرا و علمای درباری و نیز تعامل با شیعیان و البته مباحثی مانند فلسفه‌ی امامت، فلسفه‌ی نبوت، توضیحاتی درباره اقدامات امام سجاد (علیه‌السلام) و نقش سازنده‌ی ایشان و شاخصه‌ی دوران امام‌ باقر (علیه‌السلام) و... پرداخته است.


احادیث پیامبر اکرم (ص)
بازدید : 318
پنجشنبه 7 آبان 1399 زمان : 3:37

با هدف دسترسی عموم مردم و مخاطبان به اخبار و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی‌کشور؛
دومین شماره ماهنامه کتاب‌خوان ویژه شهریور و مهر ۱۳۹۹ منتشر شد
دومین شماره از دومین دوره ماهنامه کتاب‌خوان به همراه آثار و گفتارهایی از فرهاد حسن زاده، غلامعلی حدادعادل، غلامرضا کافی، معصومه آباد، بهناز ضرابی زاده، علیرضا قزوه، فریبرز خسروی، مهدی شقاقی و... ویژه شهریور و مهرماه ۱۳۹۹ منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی‌اداره کل کتابخانه‌های عمومی‌آذربایجان‌غربی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور، دومین شماره از دوره دوم ماهنامه کتابخوان ویژه شهریور و مهر ۱۳۹۹ با هدف شفاف سازی فعالیت‌ها، اطلاع رسانی مناسب و دسترسی عموم مردم، نخبگان و مخاطبان به اخبار و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی‌کشور، توسط اداره کل روابط عمومی‌و امور بین الملل نهاد تهیه و منتشر شد.
این شماره از «ماهنامه کتابخوان» با آثار و گفتارهایی از حسین اسرافیلی، شاعر؛ فرهاد حسن زاده، نویسنده؛ رضا امیرخانی، نویسنده؛ غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛ غلامرضا کافی، دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز؛ معصومه آباد، نویسنده؛ بهناز ضرابی زاده، نویسنده؛ علیرضا قزوه، شاعر و نویسنده؛ فریبرز خسروی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران و مهدی شقاقی، عضو هیأت علمی‌دانشگاه شهید بهشتی همراه شده است.
مطالب این شماره در هفت بخش شامل «در حدیث دیگران»، «اخبار»، «فرهنگی»، «پرونده»، «پژوهش و نوآوری»، «با نمایندگان مجلس شورای اسلامی» و «نمایشگاه مجازی جلوه‌های حضور زنان در دفاع مقدس» دسته بندی شده است.
«در حدیث دیگران»، روایت رسانه‌های سراسری از فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور است. در این بخش، سخنان صاحب نظران در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی، شعر و ادبیات در خصوص اقدامات کتابداران، کتابخانه‌ها و نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور در ایام شیوع ویروس کرونا در قالب مصاحبه آمده است.
همچنین بخش «اخبار» به مرور مهم‌ترین اخبار مربوط به نهاد کتابخانه‌ها می‌پردازد. این بخش با گفتگوی مهدی توکلیان، مدیرکل روابط عمومی‌و امور بین الملل نهاد در خصوص «برگزاری نخستین جشنواره کتاب‌خوان و رسانه در آخرین سال قرن» آغاز شده و در ادامه به خبرهایی چون انتشار صدمین شماره فصلنامه «تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه‌های عمومی»، افتتاح کتابخانه عمومی‌شهدای اینالو شهر قره بلاغ فسا، افتتاح کتابخانه عمومی‌شهید علی بابایی در روستای بیشه سر بابل، بازدید معاونان نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور از پروژه کتابخانه مرکزی رشت و افتتاح کتابخانه عمومی‌پروین اعتصامی‌یزد می‌پردازد.
بخش «فرهنگی» به مرور اخبار مهم ترین اقدامات فرهنگی انجام شده از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی‌می‌پردازد. این بخش با گزارشی از خدمات کتابخانه‌های مرکزی کشور با عنوان «دوران احیای کتابخانه‌های مرکزی با همتی مجاهدانه در راه اندازی و رویکردی نوین در ارائه خدمات» آغاز می‌شود. در این گزارش با اشاره به رویکرد نهاد در تبدیل کتابخانه‌های مرکزی به مراکز فرهنگی- اجتماعی چندمنظوره با محوریت کتاب، خدمات متنوع ارائه شده در این کتابخانه‌ها معرفی و تبیین می‌شود. در ادامه این بخش گزارش برگزاری وبینار علمی- فرهنگی «مرثیه سرایی در ایران و هند»، گفتگو با نغمه مستشارنظامی، دبیر محافل ادبی کشور با عنوان «نهادینه کردن فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها با راه اندازی محافل ادبی»، گزارش برگزاری سوگواره مجازی «ده شب، ده محفل» ویژه دهه اول ماه محرم، معرفی منابع طرح کتابخوان مهرماه ۱۳۹۹، گزارش مهم ترین اقدامات معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد در سال ۱۳۹۸ آمده است.
در ادامه این شماره از ماهنامه کتاب خوان بخش تصاویر به بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌و جمعی از مسئولان کشور از غرفه نهاد در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت می‌پردازد.
بخش «پرونده» ماهنامه کتابخوان در این شماره به برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور ویژه هفته دفاع مقدس می‌پردازد. این بخش با گفتگوی مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد در تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود و در ادامه گزارش نشست‌های مجازی «از زبان نویسنده» با معرفی کتاب‌های «من زنده ام» توسط معصومه آباد و «گلستان یازدهم» توسط بهناز ضرابی زاده، انتشار نسخه الکترونیک ۸ مجموعه شعر عاشورایی، معرفی بسته مطالعاتی «جوهر سرخ» حاوی گلچینی از کتاب‌های برتر در حوزه دفاع مقدس و گزارش کرسی آزاداندیشی «زنان دفاع مقدس؛ سبک زندگی ایرانی- اسلامی» آمده است.
بخش «پژوهش و نوآوری» نیز به مرور مهم ترین اخبار مربوط به این حوزه شامل «دوره‌های آموزشی الکترونیکی نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور ویژه پاییز

۱۳۹۹»، نشست مجازی «آری ما می‌توانیم» با محوریت گفتگو در خصوص کتاب «لذت خواندن در عصر حواس پرتی»، نشست مجازی «استانداردهای کتابخانه‌های عمومی‌ایران»، سلسله سخنرانی‌های «اخلاق حرفه‌‌‌ای در کتابداری و کتابخانه‌های عمومی» و ... می‌پردازد.
بخش «با نمایندگان مجلس شورای اسلامی» به مرور اخبار مربوط به پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور می‌پردازد. حسین بامیری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس؛ امیرحسین قاضی زاده‌هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی‌و نماینده مردم مشهد و کلات؛ حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی‌و نماینده مردم مشهد و کلات و... از جمله افراد پیگیر برای رفع مشکلات قانونی نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور در مجلس شورای اسلامی‌بوده اند.
بخش پایانی دومین شماره از ماهنامه کتاب خوان به تصاویری از برگزاری نمایشگاه مجازی «جلوه‌های حضور زنان در دفاع مقدس» می‌پردازد. این نمایشگاه با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی، امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌و نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد.
علاقه مندان می‌توانند ماهنامه کتابخوان را از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور دریافت کنند:
www.iranpl.ir

عامل لذت بردن از عبادت
بازدید : 309
يکشنبه 3 آبان 1399 زمان : 11:36

بازدید : 341
يکشنبه 3 آبان 1399 زمان : 11:36

به گزارش روابط عمومی‌اداره کل کتابخانه‌های عمومی‌آذربایجان‌غربی، همزمان با دهه وقف (۲۴ آبان الی ۳ مهر ) و با هدف ترویج فرهنگ وقف کتاب، ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی، پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در کتابخانه‌های عمومی‌استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

مردم، خیرین، مسئولان، مدیران، ناشران، فرهیختگان و نویسندگان استان می‌توانند حتی با وقف یک جلد کتاب، واقف باشند؛ کتب وقفی مطابق نیازسنجی انجام شده از کتابخانه‌های عمومی‌استان، در کتابخانه‌ها توزیع خواهد شد.

علاقمندان برای وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی، می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ پیامک کنند تا کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی‌آذربایجان‌غربی با آن‌ها تماس بگیرند.

تعطیلی خدمات حضوری کتابخانه ها
بازدید : 323
يکشنبه 3 آبان 1399 زمان : 11:36

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی